poniedziałek, 14 grudnia 2015

Liebster Blog Award #1 - TAG książkowy

Nasz pierwszy TAG :) I to od razu Liebster Blog Award! Dzięki Erna! Zasady są dość proste - odpowiadamy na 10 pytań, same wymyślamy własne i nominujemy kolejnych blogerów. :)

Żeby nie przedłużać:


{1} JAKĄ HERBATĘ PIJESZ? Z CUKREM, GORZKĄ, A MOŻE Z MIODEM?

Kostek: Gorzką lub z sokiem malinowym ;)

Kobzik: Czarną Dilmah z imbirem i miodem.

{2} LEKTURA SZKOLNA, KTÓREJ NIE CIERPISZ.

Kostek: "Giaur" - no, kurde, nie mogłam tego zdzierżyć. Wymęczyłam to strasznie...

Kobzik: Dla mnie "najcięższe", których aż wstyd się przyznać, ale do dzisiaj nie przeczytałam, były książki "Ludzie bezdomni" i "Dżuma"...


{3} CZY LUBISZ SŁODYCZE? JEŚLI TAK — KTÓRE NAJBARDZIEJ?

Kostek: Tak, wszystkie ;) No, może poza lukrecją...

Kobzik: Czekolada Milka Oreo - inne słodycze mogą dla mnie nie istnieć :P

{4} CZY PAMIĘTASZ PIERWSZĄ KSIĄŻKĘ, KTÓRĄ PRZECZYTAŁEŚ?

Kostek: Kurde, pierwszą? Tak zupełnie pierwszej to nie pamiętam. Ale rodzice mi opowiadali, że jak czytali mi bajki na dobranoc, to wkurzałam się, że rodzice zasypiali w trakcie, a ja nie poznawałam dalszej części historii i dlatego w wieku lat trzech ZAŻĄDAŁAM od rodziców, żeby nauczyli mnie czytać. Więc może któraś z tych bajek była pierwsza? Na pewno jedną z dużych przeczytanych knig były "Baśnie" Andersena.

Kobzik: Niestety nie potrafię nic sobie przypomnieć... Wiem, że w dzieciństwie miałam taką serię bajek z Walta Disneya, które przychodziły pocztą raz na miesiąc chyba i je na pewno sama czytałam ;) 

{5} WYOBRAŹ SOBIE, ŻE POSIADASZ WEHIKUŁ CZASU — GDZIE I KIEDY CHCIAŁBYŚ ŻYĆ?

Kostek: Gdybym miała wehikuł czasu, to zrobiłabym sobie taką "wycieczkę dookoła świata", tylko że przez różne okresy historyczne. Kurde, fajnie byłoby poznać Mickiewicza, Słowackiego, napić się z Witkacym (wybaczcie, jestem po polonistyce), pogadać z Przerwą-Tetmajerem, Baczyńskim, Peiperem, Leśmianem, zapytać Orzeszkową o stosunek do męża, podpatrzeć warsztat pisarski Asnyka, Norwida, Brzechwy, Tuwima, Wierzyńskiego... Już pomijam fakt, że - oczywiście - nie tylko z polskimi twórcami chciałabym się spotkać ;)

Kobzik: Trudne pytanie, ale myślę, że każdy kiedyś marzył o tym, żeby skorzystać z wehikułu czasu :) Gdybym miała swój własny, chciałabym odwiedzić przede wszystkim średniowiecze. Z tym okresem związanych jest bowiem tyle niesamowitych historii i legend, że z pewnością bym się nie nudziła ;)

{6} TWÓJ WYMARZONY PREZENT ŚWIĄTECZNY.

Kostek: Uwaga, uwaga, będzie zaskoczenie: książki! Ale poza tym to jestem istotą, którą łatwo obdarować. Cieszy mnie w zasadzie wszystko ;)

Kobzik: Ze mną w tym względzie dość trudno, najpierw muszę sama coś wypatrzyć, a potem udawać zaskoczenie :P

{7} KTÓRA LITERA JEST TWOJĄ ULUBIONĄ?

Kostka: N jak Natalia ;) M jak Mikołaj ;)
Kobzik: Lubię wszystkie, w końcu mogę z nich budować słowa, które tworzą historie :) 

{8} ILE PAŃSTW ODWIEDZIŁEŚ?
Kostek: Uwielbiam podróże, ale do tej pory odwiedziłam jakieś 11 państw (przy czym np. do Grecji wracałam  jeszcze 2 razy:D) plus przejazdy przez inne kraje ;)

Kobzik: Nie wliczając tych, przez które przejeżdżałam, to chyba 9 :)

{9} KSIĄŻKA, KTÓRA ZAWSZE CIĘ ROZBAWIA.

Kostek: Pamiętam, że śmiałam się nad "Natalii 5", ale czy rozbawiłaby mnie także dzisiaj, nie wiem...

Kobzik: Zdecydowanie seria Terry'ego Pratchetta "Świat dysku" wprawia mnie zawsze w znakomity nastrój ;)

{10} KTÓRE IMIONA SĄ TWOIMI ULUBIONYMI?

Kostek: Natalia oczywiście ;)

Kobzik: Julia, Dominik i Sylwester :)

{11} SPOTKANIE Z HEMINGWAYEM CZY FITZGERALDEM — KTÓREGO WYBIERASZ?

Kostek: Chyba Fitzgerald, ale przekonana w sumie nie jestem :)

Kobzik: No cóż fajnie byłoby spotkać obu panów, ale jeśli muszę wybrać, to byłby to Hemingway.

1. Czy jest jakaś ekranizacja, która podobała Ci się bardziej niż książka?
2. Która książka zaliczana do polskiej klasyki najbardziej Ci się podoba?
3. Ulubiony bohater literacki to...
4. Najładniejsza okładka:
5. Ulubiony wydawca to...
6. Która epoka w dziejach polskiej literatury najbardziej Cię interesuje i dlaczego?
7. Jaką książkę z przyjemnością udało Ci się przeczytać więcej niż raz?
8. Książka pierwotnie porzucona, ale ostatecznie przeczytana z zachwytem - była taka?
9. Najlepsza książka młodzieżowa to...
10. Twoja ulubiona książka to...


[Kobzik & Kostek]

5 komentarzy:

  1. Oj, ze słodyczami mam podobnie. Szczerze nie cierpię lukrecji, za to Milką mogę się zajadać nieustannie. :D


    MAJUSKUŁA

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Milkę też uwielbiam, ale ja o wszystkie słodycze zjem :) Lukrecja odpada, marcepan w sumie też... ;)

      Usuń
    2. Milka to jeden z najpyszniejszych pomysłów naszych czasów ;)

      Usuń
  2. Ja też piję gorzką herbatę i bez niczego ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, gorzka najlepsza, ewentualnie z sokiem malinowym ;) Ale muszę przyznać, że mój mąż jest mistrzem w robieniu przeróżnych herbat z dodatkami :) Awiola, może też odpowiesz na naszych 10 pytań? :)

      Usuń